Tot llest per l’atac final!

5 05 2012

Després de l’anhelada espera al Camp Base Avançat durant més de dues setmanes degut al mal temps, hem pogut arribar al Camp-I i al Camp-II. Per aquets motius canviarem la temporització i mirarem de fer cim el 11 o el 12 de Maig. Ja al CBA, a 5.650 metres, tot va mes lent del que estava previst perquè sembla que no ha acabat de marxar l’hivern. Hem estat transportant el material i les vitualles al C-II per aclimatar-nos el més aviat possible a aquesta altitud. Els vents a la cima del Xixa Pangma (8.027m) han sigut de quasi 160 km/h i han provocat perillosíssimes plaques de gel buides. Hem d’accelerar les coses perquè, a mes, s’està acabant el menjar. Esperem el proper divendres, dia central de la festa major de Lleida, coronar la gran muntanya xinesa.

Viento_del_Himalaya

Todo listo para el ataque final

Después de la ansiada espera en el Campo Base Avanzado durante más de dos semanas debido al mal tiempo, hemos podido llegar al Campo-I y al Campo-II. Por estos motivos hemos cambiado la temporalización e intentaremos ascender el 11 o el 12 de mayo. Ya en el Campo Base Avanzado, a 5.650 metros, todo va más lento del que estaba previsto porque parece que no ha acabado de irse el invierno. Hemos estado trasportando el material y el avituallamiento al C-II para aclimatarnos lo más rápido posible a esta altitud. Los vientos en la cima del Shisha Pangma (8.027m) han sido de casi 160 km/h y que provocan peligrosísimas placas de hielo vacías. Tenemos que acelerar las cosas porque, además, se nos está acabando la comida. Esperamos el próximo viernes, día central de la fiesta mayor de Lleida, coronar la gran montaña china.

Noticia publicada al diari Segre.

Segre 5-maig-2012, pag-37

Cliqueu sobre l’imatge per llegir la noticia.

Noticia publicada a la web: Desnivel.com

http://desnivel.com/expediciones/juanito-oiarzabal-campo-2-del-shisha-pangma

Juanito Oiarzabal nos cuenta que se encuentra en el campo 2 del Shisha Pangma y que se aproxima un periodo de buen tiempo la próxima semana

Este es el texto que recibimos de Juanito Oiarzabal desde el campo 2 del Shisha Pangma:

"Conforme a lo previsto, hoy mismo [viernes 4 mayo] hemos llegado al Campo II.

El tiempo no ha sido tan bueno como pensábamos, pero nos ha permitido seguir nuestro plan de aclimatación que es lo que importaba. Ahora mismo hace mucho viento, las previsiones eran de vientos muy flojos, no tiene la fuerza de hace unos días, pero es bastante fuerte.

Ayer dormimos en el Campo I a 6.300 m y esta mañana hemos iniciado el ascenso hasta el lugar en el que teníamos previsto instalar el Campo II. Estamos aproximadamente a 6.950 m. Vamos a pasar la noche y mañana bajamos hasta el Campo Base.

Ahora mismo tengo un ligero dolor de cabeza, pero no estoy preocupado por ello, en cuanto perdamos altura seguro que me recupero.

Las noticias que tenemos son de que viene otra "ventana" de buen tiempo para la semana que viene. Sería una maravilla que se confirmara esta previsión. Podríamos decir que nos saldrían las cosas a pedir de boca. Tres días es lo que necesitamos descansar en el Campo Base.

Nuestro plan de ataque sería salir el martes, día 8, dormir en el Campo I, el miércoles, en el Campo II, el jueves, instalar el Campo III y dormir allí, para atacar la cima el viernes, día 11.

Tendríamos tiempo suficiente incluso, si tuviéramos que retrasarnos algún día y podríamos regresar sin tener que pedir una "prorroga" del permiso, cosa que haríamos de todas formas si todo esto no sale como lo tenemos programado.

Entrevista radiofónica a Juanito Oiarzabal para EITB-Radio Vitoria"


Accions

Information

9 responses

7 05 2012
Laura coro

Ànims Juanjo!
Estic segura que això anirà geniaaaal!
Per nosaltres ja has assolit l’èxit, només desitjo que l’assoleixis per a tu mateix.
Tota l’energia des de terres gironines…
Salut i amunt!

7 05 2012
Francesc Català

Ànims, Juajo, en aquest moment d’atac… que les forces no defalleixin i els déus siguin generosos amb la climatologia… i, segur, que tornes amb un altre cim a la butxaca.

Una “càlida” abraçada.

7 05 2012
Míriam Farré

Vinga Juanjo, deixa el mon bocabadat, un cop mes.
Molts ànims. Gaudeix de les emocions, de l’esforç, dels companys i d’assolir un nou repte, que ben segur, et farà ser encara millor persona.

7 05 2012
Pablo Velasco

Juanjo desde los Madriles te mandamos fuerzas para que puedas moverte por la cumbre del Shisa aunque sople el viento (bueno como eres pequeño, eso te da ventaja, a mi me tiraría al suelo). Suerte bicho. Un abrazote

7 05 2012
Daniel Carceller

Ànims amic!

A veure com son les fotos del cim!? Segur que espectaculars com sempre!! Pro aviat cap avall que fa baixada, per poder celebrar una nova fita al camp base amb algun detall culinari del Juanito que segur us retorna les forces!!
Ànims i cap al cim que falta gent!! Teniu molts amics darrera vostre empenyent tot el que es pot!!

Salut,
Dani Carceller

6 05 2012
estelita

“Las señales, algunas veces imperceptibles otras muy claras, estan a nuestro alrededor. Pero deben ser interpretadas con atención para que se transformen en una guia del camino” P. Coelho.
Amunt i força en aquest últim tram de la teva quimera( que també hem fet una miqueteta nostra). MUAAAAA!!!!!!

6 05 2012
Jose L.

Hola Juanjo,
Ja estas a les portes d’un altra quimera.
Segur que aquesta natura que tan estimes u respectes us donarà aquesta treba per fer el cim.
Molta sort, molta força i molts ànims.

Una Forta Abraçada

Jose

5 05 2012
Blanca

Esto va bien…me alegra saber que la situación mejora! Mucho ánimo chicos! Abracibesos

5 05 2012
Mercè

Hola Juanjo, sento molt que es tallés la conversa amb els meus alumnes. Estan molt contents i es senten importants per haver estat parlant amb tu. Els hi he dit que quan tornis, abans d’acabar el curs, vindràs a asaludar-los. Esperem que així sigo!. Ànims i que la Festa Major et sigui favorable! Una abraçada
Mercè

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: